Kategorie

makarony (1) mięso (2) sałatki (1) sosy (2) zapiekanki (1)

wtorek, 19 czerwca 2012

Ziemniaki z kiełbasą

Danie proste, wymagające niewiele składników, sycące i odżywcze. Trafiłam na nie przypadkiem szukając czegoś na kolację, gdy lodówka byłą prawie pusta.

Składniki: (na 2 porcje)
1 średniej wielkości laska kiełbasy
4 małe ziemniaki (ja użyłam młodych)
w mała cebula
1 ząbek czosnku
sól, pieprz ( do smaku)
oliwa z oliwek extra virgin (1-2 łyżki)

Ziemniaki kroimy w małą kostkę (około 1 cm). Cebulę drobno siekamy.
Rozgrzewamy oliwę na średnim ogniu i smażymy ziemniaki razem z cebulką około 15 minut ( aż ziemniaki będą półtwarde) co chwilę mieszając i uważając żeby cebulka się nie przypaliła.

W międzyczasie dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, doprawiamy solą i pieprzem wg uznania.

Smażymy jeszcze chwilę na małym ogniu i w tym czasie przygotowujemy kiełbasę, a mianowicie kroimy ją na około 2cm kawałki.

Wrzucamy kiełbasę na patelnię i smażymy jeszcze 15 minut aż kiełbasa i cebula się lekko przyrumieni a ziemniaki będą całkiem miękkie.



Danie to jest uproszczoną wersją tego przepisu. Nie dodałam papryki i zamiast czosnku granulowanego użyłam świeżego ząbka. Wyszło przepysznie. Jestem jednak pewna, że z papryką danie byłoby o wiele smaczniejsze. Ale o to chodzi w kuchni, żeby eksperymentować i dodać coś od siebie, albo coś odjąć :)

Zapraszam do eksperymentowania i życzę smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz